Bestuur en commissies

In een vorig bericht schreven we dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan de Hommelseweg. Maar hoe en wat dan?

Kopersvereniging Sint Martens Hof bestaat uit de kopers en huidige eigenaar gemeente Arnhem van de 17 panden aan de Marten van Rossumstraat, Hommelseweg en Nijhoffstraat. De gemeente neemt deel aan deze vereniging omdat er nog een enkel pand niet verkocht is.

Bestuur
De vereniging heeft een bestuur. Een voorzitter, penningmeester, secretaris en twee algemeen bestuursleden. Elk bestuurlid heeft daarnaast ook zitting in een commissie. Die afzonderlijke commissies gaan zich buigen over de onderwerpen waar we als kopers mee te maken krijgen. Zo zijn er de commissies bouw, duurzaamheid, tuin, communicatie en
financiën/subsidies.

Het bestuur vergadert eens per drie weken. Ook de hele kopersvereniging komt eens per drie weken bij elkaar. En dan is er voor de afzonderlijke commissies nog heel veel te vergaderen en uit te zoeken.

Bouw
De commissie bouw heef zich afgelopen maanden bezig gehouden met het selecteren van projectarchitecten. Er zijn veel architectenbureaus, dus had het voeten in de aarde om net dat bureau te vinden dat de kopersvereniging nodig heeft. Namelijk een bureau dat affiniteit heeft met én renovatie én duurzaamheid. Én met een project als het onze, met meerdere kopers. (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) heet dat in vakjargon.) Binnenkort worden vier bureaus uitgenodigd en maakt de hele kopersvereniging de keuze voor de architect. En als die eenmaal gekozen is, is de commissie alweer heel druk met het opstellen van een programma van eisen/wensen waar de architect straks mee aan het werk moet.

Duurzaamheid
De commissie duurzaamheid zoekt naar isolatie. Maar ook naar zonnepanelen en duurzaam bouwmateriaal. Hier horen soms subsidies bij en de vragen hierover gaat de commissie financiën/subsidies de komende tijd beantwoorden.

Tuin
De commissie tuin buigt zich over de inrichting van het, nu nog door klimop overwoekerde, terrein en wat straks onze deels gezamenlijke tuin gaat worden.

Flink veel werk aan de winkel, dus, vooral achter de schermen. Maar door het aanstekelijke enthousiasme van alle kopers is het vele vergaderen geen straf!

Dit bericht werd geplaatst in stand van zaken en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Bestuur en commissies

  1. Dag toekomstige bewoners van Sint Martens Hof,
    Ik ben benieuwd hoe jullie commissie duurzaamheid vordert. En of jullie interesse hebben om ervaringen te delen.
    Zelf word ik eigenaar van duiv77.wordpress.com. We zitten nu in de fase dat we de indeling zo’n beetje rond hebben en dat ik me verdiep in de installatie en materialen. Ik wil het graag duurzaam. En eerlijk, het valt me niet mee . Milieucentraal vind ik niet concreet genoeg, en ik ken geen goede boeken. Ik google wat af! Onlangs zijn we bij Eco-logisch geweest en gisteren heb ik de blog van http://nieuwekampen.blogspot.com/ uitgepluisd. Ik stel me zo voor dat jullie – en vele andere klussers – dezelfde zoektocht maken.
    Ik lees graag van jullie, groet, Marjon

  2. Hoi Marjon,

    Vreemd, he? Het lijkt allemaal nog onontgonnen gebied. Maar dat kan toch niet zo zijn? Dus zijn we zeer benieuwd naar jullie ervaringen, en misschien dat we iets voor jullie kunnen betekenen. Keertje afspreken?
    En we gaan jullie blog sowieso met interesse volgen.

    Groet van Leendert (Sint Martens Hof)

Geef een reactie

